duminică, ianuarie 30

realitate vs vis

- sunteti casatorita sau aveti un prieten?
- nici, nici, raspunde rapid, sigura pe ea si zambind.
- aveti timp, sunteti tanara.
- n-as spune, dar asta e situatia.
- cati ani aveti?
- 30...
- nu pot sa cred! sunteti cu doi ani mai mare decat mine, dar nu pareti. mai mult de 25 nu va dadeam.
- multumesc.
- sa nu va grabiti sa va casatoriti daca simtiti ca nu ati gasit omul potrivit. eu m-am maritat tanara, la 20 de ani, de gura mamei. sa va arat o poza a sotului. a inceput sa bea, face datorii la carciuma... cred ca am sa-mi iau copilul si-am sa plec. sa nu faceti greseli doar pentru a fi casatorita.

*
in jurul ei, casatoriile prietenilor, ale colegilor, cunostintelor se destrama ca tivul unei rochii tricotate si lasate nefinisata.

*
la metrou, ochii ei senini cad pe afisul cu targul de nunti, organizat in perioada 25, 26, 27 ianuarie.
" l-am ratat si anul acesta!"
o mana puternica ii atinge talia atat de subtire, de parca nici n-ar avea viata, si ii spune:
- nu te necaji! stii ca nunta ta va fi ALTFEL, asemenea tie. stii ca rochia ta va fi eleganta, dar simpla si originala. targurile acestea nu sunt pentru o femeie frumaosa si minunata si atipica si originala ca tine. nu ai nevoie de volane si zorzoane. cunosti foarte bine ca nu le suporti.
il priveste uimita. este barbatul la care visase. inalt, brunet, zambitor, cu dinti albi, sigur pe el, cu initiativa, genul sportiv, care o incurajeaza si o sustine, ii da avant in indeplinirea viselor.
- nu stiu cine esti, cat de real esti, dar eu am renuntat la dragoste! i-am dat liber, am lasat-o sa zboare. m-am nascut tarziu... intr-o perioada in care barbatii sunt lasi, fug de responsabilitati, de sensibilitate si chiar de dragoste adevarata. privesc barbati care deschid portiera iubitelor, care tin haina cand se imbraca... dar nu sunt pentru mine. nicicand nu i-am cunoscut. pentru mine e tarziu. voi disparea in curand de pe acest pamant... doar ca vreau sa-mi las numele in istoria omenirii. inca putin.... si gata!
- va fi bine, ai sa vezi! nu uita sa ma imbratisezi si sa ma saruti cand voi aparea din nou in viata ta!
... si a disparut....
*
uimita si bulversata de aceasta "conversatie" se aseaza pe un scaun, deschide cartea la care citeste cu interes de cateva zile. ea se regaseste in personaje, preia de la altele calitati. pentru asta citeste ea: sa invete sa traiasca frumos! o doamna se uita la titlul cartii.
- "Un viitor stralucit", spuse ea zambind. E interesanta. Povestea unei familii, istorie, ambitie, dragoste... VIATA.
- Un viitor stralucit te asteapta si pe tine, fata frumoasa, in curand!
cu teama si degetele tremurande ce tin paginile cartii, tanara se afunda in lectura.
"o fi magie, o fi divin, o fi nebunie.... ce este cu acesti oameni in jurul meu?"

7 comentarii:

Monica spunea...

crezi in intamplare???

totul are un rost, nu crezi?

DOAR NOI spunea...

@ Monica:

Da... cred ca totul are un rost. :)

Ceea ce am scris - mai putin prima parte - este fictiune,improvizare. :)

Nu stiu ce sa mai cred... :0
pupici voiosi!

Iuliana spunea...

Eu cred intr-un viitor stralucit a tau! Multumeste-I Domnului pentru ceea ce ai si vor mai veni si altele...

Pupici cu drag.

DOAR NOI spunea...

@ Iuliana:

Multumesc din suflet!
Multumesc in fiecare zi... crede-ma!

darry.anna spunea...

Viseaza, noteaza, actioneaza!

DOAR NOI spunea...

@ Darry:

Asa incerc sa fac... ganduri alese!
Imbratisari cu drag!

DOAR NOI spunea...

http://www.121.ro/content/mesajul_din_sticla/index.php3?cd=01&cm=02&cm_cal=02&cy=2011&utm_source=20110201&utm_medium=email&utm_campaign=nwl_daily&utm_content=mesaj_sticla