miercuri, octombrie 3

O altă carte ce mi-o doresc

"Copila de zăpadă" e o carte-bijuterie. Una din acele cărţi rare despre care vrei să spui tuturor prietenilor tăi iar şi iar, ca nu cumva unul dintre ei să o rateze (precedenta pentru mine a fost "Mecanica inimii" - http://atelier.liternet.ro/articol/8009/Mathias-Malzieu-Mihaela-Toma-Udriste/Mecanica-inimii.html). E un basm realist, despre oameni care speră că au şansa de a o lua de la capăt într-o Alaskă înecată în zăpadă, alături de o copilă miraculos apărută din pădurile din preajma casei.

Mi-a plăcut aşa de mult încît, pe la mijloc, mi-a venit să o las, ca să nu ajung în cele din urmă la final. Am citit-o lent şi în bucăţi scurte (aşa cum e şi scrisă), în ritmul personajelor, încercînd să le simt dorinţele, îndoielile, aşteptările, speranţele sau durerile.

Puteţi citi un fragment pe LiterNet.ro, e o mică intrare în atmosfera cărţii: http://atelier.liternet.ro/articol/12184/Eowyn-Iwey-Veronica-D-Niculescu/Copila-de-zapada.html. Căutaţi-o şi citiţi-o, o să intraţi în clubul celor care o recomandă tuturor prietenilor :)

PS: O menţiune specială pentru traducere. Nu ştiu cum sună originalul, dar versiunea în română sună minunat. O traducere în care se simte dragostea de text făcută de Veronica D. Niculescu.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Da pare a fi una foarte interesanta!!!

DOAR NOI spunea...

@ Liuba:

:)

Mecanica inimii mi-a placut la nebunie.... asadar,sia ceasta trebuie sa fie frumosa. :)