joi, ianuarie 21

La scoala, azi


"Zilnic aleg să mă deconectez de la grijile cotidiene pentru a mă odihni şi a-mi recăpăta energia. "

Sunt suparata pe mine, dezamagita si cu toate astea... practic expresia: "Fruntea sus si joc de glezne". Trag haturile si o iau pe drumul corect. Am apucat-o pe o alee gresita, se pare. Observ ca se cam infunda drumul. Putin dat cu spatele, asa, si apoi, tot inainte, pe drumul cel mai bine asfaltat (sunt buna la publicitate. Poate ma citeste dnul Oprescu si ma ia consilier la primarie).

"Iesi te rog de sub pat si danseaza, insusi faptul ca existi este o victorie."(Adrian Ciubotaru)

Elevii m-au rugat azi sa ii ajut sa faca exercitii cu fractii, ca dadeau test la matematica. Ups! Mai stiu oare?! Am zambit... si am facut exercitii cu fractii: am adus la acelasi numitor comun, am simplificat, am inversat fractii si m-am amuzat. Ei erau impresionati ca imi amintesc. In acea clipa am inteles ca imi e util ca am fost o eleva silitoare.

Unul din elevi imi spune: "Multumim pentru ajutor, doamna! Stiam ca sunteti buna, desi la inceput pareati asa de dura!"

Un altul, vazandu-ma ca am cascat, zice: "Doamna, cred ca v-a deocheat cineva in drum spre scoala. Sunteti frumoasa!" Suparata, raspund: "Nu sunt frumoasa, Andrei!" "-Doamna, ce vedeti cand va uitati in oglinda? O batrana urata si zbarcita? Sunteti frumoasa, credeti-ma!" Ma amuz si ma enervez. Nu mai cred in frumusete. (Imi amintesc un interviu al Ancai Parghel, in care spunea: "Frumusetea se duce. Trebuie sa stii sa te faci placut prin ceea ce spui, sa fii un om destept, citit. Pe patul de moarte nimeni nu mai apreciaza ca ai fost frumos.")
Invatamantul se duce de rapa... am avut niste zile cumplite... am auzit povesti horror despre elevi de la colege mai in varsta, care ma sfatuiau sa iau masuri, sa plec grabnic din sistem. Cat mai raman, am hotarat sa predau si lectii de bune maniere. Nu se mai poate... Stiu ca sunt injurata de elevii pe care i-am lasat corigenti, dar nu suport lipsa de bun simt si interes.

Merg sa caut putin optimism in zapada ce se joaca cu soarele in curtea mea micuta...

10 comentarii:

Tasha spunea...

Ai povestit frumos,parca te vedeam intre copii..
Sa ai parte de zile senine,fara prea multe apasari.

DOAR NOI spunea...

Multumesc Tasha. Unii, imi sunt dragi... iar anumite comentarii vin exact cand am nevoie de "dragoste", de rasfat, de atentie, de incredere in mine. Copiii sunt sinceri...
Din pacate, am o perioada apasatoare... dar, sper sa ma descurc cat mai bine posibil...

do re mi spunea...

Nu te impotrivi curentului ,fii in flux cu el si apoi se va schimba in bine ,iti spune cineva care luna asta a fost mai mult in ghenunchi decat in picioare dar iti spun ca usor, usor aceptand ce vine ,se shimba lucrurile si nemaiopunand rezistenta ,nu mai suferi ,nemaisuferind incepi sa atragi binele, deci draga mea ,sa dansam cu ce vine la usa ,dansul ne va face sa uitam de rau si vom dansa din ce in ce mai bine ,hai curaj te indemn pe tine indemnandu-ma si pe mine in acelasi timp .pupici .

DOAR NOI spunea...

Promit ca dansez, Do Re Mi. Dansez cu viata, dansez cu soarta, dansez cu cine vrea sa fie alaturi de mine, in fiecare moment al vietii mele. Promit ca nu voi forta lucrurile...

Baschet Club Star spunea...

te mai doare spatele de la cot? :P

Mikka spunea...

Draga mea... In curand te invit sa
dansam, pasind in Frumusete...
Vei vedea. Frumusetea nu se duce. Nu are cum. Ea este peste tot, daca stii sa privesti. Cum iti spunea DoReMi, danseaza cu ce iti vine la usa. Simtind Frumusetea in fiecare fibra, nu doar vazand-o...
Atunci cand vei fi cu totul in ea, partea gri din ceea ce ai scris aici iti va fi straina. Ca si cum... ca si cum cineva ar fi deschis fereastra murdara, scotand fata in soare, ca sa poata vedea curat.

DOAR NOI spunea...

Baschet Club Star: Orice cot ma trezeste la realitate! Ha ha ha. Uneori un cot imi scoate in cale oameni pe care imi doresc sa-i vad. Un cot... e mare lucru!
Mikka: Da, asa este... promit ca dansez ca cu imi vine la usa.. Ha ha ha... mai ales cu frumusetea... pe acre, in ultimele zile, multi o vad in mne... colegi, elevi.

Mikka spunea...

Aha! Dar tu? tu o vezi in tine? Cat timp? Cat de tare straluceste?

La prima iesire in lume, cand o sa pasim in Frumusete, vom dansa. Zici da, dansezi... Foarte bine. Te voi invita atunci, ca si acum, sa dansezi asta:
http://www.youtube.com/watch?v=fzVOIYPljGk

Bucura-te!

DOAR NOI spunea...

Conga... Muultuuumesc! Imi place si am dansat... si am simtit bucuria si viata din cantec!

Mikka spunea...

Eiii, vezi? De fapt bucuria si viata sunt in tine, cantecul e doar un "instrument"...
Bravo! asta eeee! Congaaaa!