luni, ianuarie 9

Recenzie "Se numea Sarah"

Era o colectionara de carti. Pentru ea, cartile insemnau obiecte de portelan. De-abia le atingea. Intai de toate le miroase, inchizand ochii. Avea un ritual. Intr-o zi, descoperise ca putea castiga o excursie pentru doua persoane intr-un oras frumos - Viena sau Praga - daca lua o carte de la editura Litera. Crezand ca face doua lucruri minunate: citeste, umplandu-si sufletul cu frumos si isi face prietenul fericit (Doamne, uneori se intreaba cum sa-l determine sa o iubeasca pentru totdeauna?!) a comandat "Se numea Sarah" de Tatiana de Rosnay. A pastrat chitanta, dar necastigand, a uitat de carte.
Pe tren... drum lung, a hotarat ca ii va fi cel bun prieten.
Nu s-a inselat.
"Se numea Sarah" este o carte pe care nu o uiti cu una, cu doua. Ea, a fost prinsa in mrejele personajelor. Sarah, o fetita evreica, ce a reusit sa scape de razia de la Paris din iulie 1942.O jurnalista americana, stabilita la Paris - cititoarea noastra zambeste, deoarece are ocazia sa se plimbe cu gandul prin orasul ce o fascineaza, precum si pe jurnalista ("voi ajunge acolo... si voi ajunge asa cum imi doresc: ca o femeie desteapta si capabila, nu pentru "a pescui" un sot) - scri e un articol despre comemorarea a 60 d eani de la eveniment. Pe parcursul cercetarilor, descopera ca familia sotului o cunoscuse pe Sarah. Povestea ia o turnura fantastica... este adrenalina curata. Te tine cu sufletul la gura. Cititorul este suspendat intr-o curiozitate continua... iar finalul are ceva ce te strafulgera.

"O lectura tulburatoare... O carte care iti merge la suflet de la primul capitol, iar scenele si personajele descrise iti raman in minte mult timp dupa ce ai terminat de citit." Publishers Weekly. Un roman tradus in 36 de limbi. (asa isi doreste si ea... viata lunga si calatorie nesfarsita pentru povestile ei).

Din cand in cand, privea pe geam. Cand noaptea a imbracat lumea si trenul ce o ducea spre oameni dragi... si noi... cu suflete luminoase... a cazut prada personajelor cartii "Se numea Sarah". Visa sa ajunga o femeie la fel de puternica precum Sarah... si mai ales curajoasa. Gandea ca este cartea ce ii poate fi model in scrierile ei... de va mai scrie...

Precum Sarah... calatoarea noastra se viseaza intr-un oras mai linistit...

Femeia calator spre lumi albastre si dragoste vesnica, va ofera un fragment din carte... :)