vineri, mai 21

ultima teza...

anul trecut prin vara, tot visam ca dau bacalaureatul la limba si literatura romana. nu prea intelegeam de ce... viata m-a adus din nou in invatamant (asta e rostul meu, am inteles)... si am scris teze... vreo sase.
acum ani bunicei - desi parca a fost ieri (imi amintesc ca eram suparata ca mama nu a mers cu mine la liceu, cum au facut alti parinti) - la bac, la partea orala am avut "Ion" de Rebreanu si un sonet de-al lui Vasile Voiculescu.
zilele acestea am scris tezele unei foste eleve - nevazatoare -, azi liceana la Lazar. la teza cu subiect unic pe liceu i-a picat "Ion". am gandit: "asta e asa pentru mine, sa imi faca in ciuda". nici ei nu i-a placut. cu toate acestea, a luat 9,60. e o fata desteapta si extrem de sensibila (canta la pian divin)! mi-e foarte draga si pentru ca e Tauras ca mine, ambitioasa si muncitoare! (eu sunt in extrema cealalta: ma las cuprinsa de o lene ce ma iubeste asa de tare; ha ha ha).
azi, am scris ultima ei teza, ultima mea teza din aceasta viata!
a fost la istorie. urasc istoria... nu mi-a placut niciodata. la bacalureat am luat 5, si asta cu ajutorul lui Tudor Vladimirescu ce mi-a picat ca subiect de descris - frumos barbat si curajos Tudor ista bre! -, caci il iubeam amarnic de tare pe atunci. acum, doar mustata si caciula aceea mare mi le amintesc. ha ha ha. aa, si mai stiu ca afost pe bancnota de 25 lei, pe vremea comunismului.
azi, am scris despre autonomiile din Romania secolului XIX-lea si XX- lea. m-a amuzat - cum se repeta istoria dom'le - cand am scris acolo ca, calmacamul (loctiitor de domnitor) - uite cum mai invat si eu ceva-, Nicolae Vogoride a falsificat alegerile din Moldova cand a fost ales Cuza domn (si ista domn cumsecade si frumos Alexandru Ioan Cuza - mare domn, si la propriu si la figurat-; imi placea uniforma sa;). am revazut rapid renumararea voturilor din toamna anului trecut. ma gandeam la galetile, pilotele, gecile date "cadou" de domnul Basescu, la sate, oamenilor pentru a-l vota. in ce tara traim! o tara in care se fura ciclic!
cam asta a fost... am mai scris cateva teze, am mai invatat ceva, am evoluat inca putin, am cunoscut 2-3 oameni ce m-au placut si cine stie cand vom avea nevoie unul de altul.
tot azi... am mers sa aprind o lumanare (pentru tatal meu, sa fie luminat si ocrotit) la o biserica foarte frumoasa, unde nu fusesem niciodata, pe strada Gutemberg.
La multi ani sanatosi si voiosi, Elene si Constantini!

Niciun comentariu: