miercuri, aprilie 14

Carte finalizata


Aceasta carte, "Ardoare" de Lily Prior, am cumparat-o si am citit-o trebuind sa ajung la o seara de lectura la Muzeul Taranului Roman.
Fiind vacanta, vrand sa fac cat mai multe, am ales sa raman acasa... sa spal rufe, sa vad si un film (exact timpul de pe drum) si am... citit. Bravooo! Fata cuminte - in loc sa corecteze teancul de teste adunate in ultima saptamana de scoala, care se bucurau de fiecare data cand se apropia de ele, insa nu voia sa le dea atentie deloc. Ce le-a sters de praf in Sambata Mare.
....

Carte povesteste un basm pentru oameni mari, de o imaginatie debordanta, care celebreaza peisajele mirifice ale Italiei (am si calatorit putin) si excentricitatile (in special culinare - paine si sunca - produse de porc) italienilor. O naratiune plina de rasuciri din condei, umor si delicii inedite.
Mi-au placut propozitiile scurte si simple de poveste, precum si frumusetea metaforelor. Scriu un exemplu la intamplare - ele sunt numeroase. "campia vasta se intindea inaintea ei, impartita frumos in patrate marginite de gard viu, cultivate cu grau, secara si orz. Randuri robuste de vita-de-vie se agatau unul de umerii celuilalt, pe campuri intregi de floarea-soarelui isi ridica palariile rotunde, pajistile erau pline de iarba proaspata, mentolata."
Arcadio Carnabuci, un cultivator de maslini italian care se simte insigurat (am crezut ca imi da antidotul; ha ha ha), sadeste cateva seminte ale iubirii, fara sa-si inchipuie nicio clipa ce haos vor declansa fructele magiei lui. Fernarda Ponderosa, femeia voluptoasa din visurile sale, scapa neatinsa de vraja, in schimb Gezabel, o cataroaica vrednica, intre doua varste, se indragosteste de el din varfurile urechilor pana la copite.
Ceea ce m-a "speriat" este ca, in final... destinul, soarta... isi pune cuvantul...
Arcadio realizeaza ca nu pe Fernarda o iubeste... ci pe cea care ii impartasea sentimentele si i-a fost alaturi la inchisoare; Gezabel se indragoste de catarul care o placea timid; doctorul satului ramane cu asistenta, iar Fernarda, care sucise mintile tuturor barbatilor pleaca din sat.
Este o carte haioasa, care este tocmai buna pentru acest anotimp acnd hormonii incep sa fluiere (ca tot e la mine acest verb zilele acestea :"Cand vreau sa fluier, fluier").
Lectura placuta!
Eu citesc numai povesti si carti usoare, sa nu-mi jdrelesc neuronii.

http://www.liyprior.com/ - site-ul scriitoarei


2 comentarii:

man... spunea...

Bine faci.
http://media.picfor.me/00112F8F9/h-horses-cool-FANTASTIC-ART-ILLUSTRATIONS-DIGITAL-ART-art-dark-animals-Comments-4-fantasy-wall-wow-18-01-2010-Beauty-in-All-Forms-creative-my-albums-greeting-horse-Angel-of-Fire-fire_large.jpg

DOAR NOI spunea...

Multumesc pentru calul naravas!