joi, iulie 16

Frica de Dumnezeu

Zilele trecute, am vazut la o emisiune pe Discovery, povestea unui om credincios. Mergea regulat la biserica, sarea in ajutorul enoriasilor, toti il apreciau si aveau o parere foarte buna despre el. In vizite, vorbea evlavios si parea painea lui Dumnezeu. A ajutat o familie sa se mute in Canada. Era vis al acestora. Femeia nu se acomodeaza cu clima de acolo, si se intoarce in statul american. Omul, credincios din cale afara, il omoara pe barbatul ramas in Canada si-i preia identitatea.
Am fost cutremurata.
La o zi doua dupa aceasta emisiune, mi se intampla sa realizez ca am intalnit persoane care il ridica in slavi pe Dumnezeu, dar de fapt sunt rele, dusmanoase, invidioase in adancul sufletelor lor. Am primit avertismente de genul: "Asa sa iti ajute D-zeu! D-zeu nu doarme. Am sa dau acatiste!" Am ramas dezamagita, speriata (de mahalagismul in sine) si profund dezgustata. Stiu ca Dumnezeu este pretutindeni. Stiu ca vede ce fac, aude ce spun si stie foarte bine ce gandesc. Stiu ca daruieste fiecaruia dupa fapte. Dar nu l-am folosit niciodata pe D-zeu in actele mele de aparare sau prin care am incercat sa-mi fac dreptate. De cele mai multe ori, chiar am intors spatele si am plecat, si fiecare a platit pentru ce a facut... dupa masura vorbelor si faptelor sale.
Urat... Cred ca si Dumnezeu e trist cand vede si aude astfel de lucruri. Dar el e obisnuit -sunt convinsa de asta - cu astfel de circuri si spectacole.
Iarta-ne Doamne.

6 comentarii:

ajnanina spunea...

cei care traiesc cu frica de Dumnezeu isi trateaza semenii din punct de vedere al relatiilor prada-pradator sau stapan-sclav.
astea sunt relatiile bazate pe frica.

daca insa cineva vorbeste despre dragostea de Dumnezeu, abia atunci poti sa te gandesti ca acel om ar avea o relatie cu El...

Vasile Andreica spunea...

Oamenii astia il fac pe Dumnezeu mai al dracului ca dracul.
Si dea cate acatiste vor.

CORA spunea...

Chiar zilele trecute am avut o astfel de intamplare, cu o tipa pe care o credeam credincioasa in adevaratul sens al cuvantului. Si acum imi vine sa vomit cand arata cu destu' inspre cer si zicea: te va vedea Dumnezeu - acuzandu-ma de lucruri neadevarate.

Oricum, sunt multi farisei d-astia care pun frica de Dumnezeu inaintea Iubirii lui Dumnezeu. Si creeaza adesea imaginea unui Dumnezeu crunt si razbunator, nu a unuia ce-si deschide bratele gata oricand sa te ajute.

DOAR NOI spunea...

Multumesc. Credeam ca mi se pare mie, sau ca am luat-o din loc.
Fiecare cu gradul lui de credinta. Uneori inteleg de ce catalocii si alte religii sunt mult mai linistiti, cred cu adevarat in Dumneyeu, in miracole.
Asta este. La ortodocsi, popa este puterea.

CORA spunea...

Depinde de popa. Eu cunosc preoti cu capul pe umeri care m-au ajutat sa-l descopar pe Dumnezeul iubitor de care vorbeam.

Anonim spunea...

Credinta e sau nu e !! Nu merge cu jumatati de masura !!!!!

L'automne