sâmbătă, iunie 20

Diagnostic

O fata draguta, cocheta si sigura pe ea, merge la medic pentru un control de rutina.
- Buna ziua! luati loc.
- Nu pot, imi pare rau. Nu vreau sa-mi murdaresc blugii de firma Lee Cooper.
Medicul zambi si nota ceva in dosarul fetei.
- Ce s-a intamplat?
- Cred ca am facut o alergie. Nu stiu de la ce. Stranut foarte des, zise tanara.
- Da, cu siguranta aveti o alergie. Am sa va prescriu ceva.
- Ce-i mai bun. Imi permit.
- Domnisoara, sa stiti ca nu intotdeauna, ce-i mai scump e si mai bun.
- Pentru mine este. Nu pot pune semnul egal intre o bluza de pe taraba si alta de la un magazin de firma. Asa este si cu medicamentele.
Medicul o priveste atent si stabileste diagnosticul: snobism si parvenitism, alergie la bani.
Nu s-a inselat. Fata crescuse intr-o casa saracacioasa. In acea perioada, se imbraca de la taraba, nu folosea parfumuri de firma. Si era ea. Parintii au investit mult in meditatii. A intrat la facultate. A devenit un bun profesionist, cu o meserie foarte bine platita. Si-a renegat prietenii care, desi aveau aceleasi studii, nu erau asa bine platiti. A inceput sa jigneasca oamenii care aveau doar studii medii. Se lauda cu bijuteriile si prafumurile de milioane. Cercul ei de prieteni a devenit restrans, extrem de restrans. Foloseste cuvinte "mari" pentru a observa ca este o persoana culta.
Pacat... este o boala fara leac? Bine ca nu este contagioasa.
E atat de important sa nu uitam ce am fost la origini. E asa de important sa ajutam daca am ajuns mai sus decat altii. E asa de important sa vorbim si cu directori, dar si cu taranul care ne vinde rosii. Nu suntem oameni cu totii? Nu suntem facuti toti din pamant, de catre Dumnezeu, in aceeasi zi?
INTOTDEUNA ESTE CINEVA MAI BUN DECAT FIECARE DINTRE NOI.

8 comentarii:

Radu spunea...

fiecare cu karma lui :)

Anonim spunea...

"Si ce foloseste unui om sa castige toata lumea,daca isi pierde sufletul? Sau ce va da un om in schimb pentru sufletul sau?"(Biblia,Marcu 8.36-37 )
Interesanta postare si profunda!!Absolut toti suntem copiii Lui Dumnezeu,cu ce-am fi mai mareti unul fata de altul? Prin mofturi si haine de firma? Nici gand!
"Pentru ca noi nu ne uitam la lucrurile care se vad,ci la cele ce nu se vad..."(2Corinteni 4-18)
L'automne

Orry spunea...

sti cum se spune: odata vine si vremea secerisului! Bine-ar fi sa fi semanat ceva ...candva ....

Omenia e cea mai rara bogatie a pamantului .... pe cale de disparitie!
Timp in care noi alergam dupa cai verzi!

pumn de amintiri spunea...

sunt de parere ca cea mai buna,sensibila si frumoasa persoana este aceea fara rautati,fara machiaj...
persoana "goala"...
imbracata dar cu suflet...
ar fi minunat sa ne vedem toti imbracati doar cu suflet...
va dati seama cate culori am avea si am schimba pe noi in fiecare zi?
vreau sa cred ca as fi imbracata doar in roz sau bleu...
voi?
ce culori a-ti avea pe voi?

pumn de amintiri spunea...

sunt de parere ca cea mai frumoasa persoana este nu aceea plina de machiaj,de rautati,de haine scumpe,ci aceea fara machiaj,plina de bunatate si intelepciune...
mi-ar placea sa umblam imbracate doar cu "sufletele noastre"...
eu as vrea sa vad pe mine doar roz...un pic de bleu...un pic de alb..
voi?
ce culori credeti ca a-ti avea pe voi?

DOAR NOI spunea...

Da... de am fi oameni cu suflet... si nu ne-ar chinui banii, ar fi multa pace, iubire, raset si frumusete pe pamant.
Da, pumn de amintiri, mi+ar placea sa port alb... mult alb...

Anonim spunea...

Cat timp mai putem visa frumos si nu ne-a prins inghetul nepasarii,putem spune ca suntem bogati!! Altele sunt trecatoare...

"Un praf ajunge varful de cetate,
Un scrum si cea mai mare bogatie,
Nici spuza nu ramane din palate:
Pe toate este scris vremelnicie!"

L'automne
(culorile mele ar fi in ton cu anotimpul meu de suflet:trandafirii si ruginii!)

Rucs spunea...

oamenii de genul asta, sunt la tot pasul.
din pacate, putini rezista in fata banului, mai ales acum, cand e si criza :))

o saptamana faina!