duminică, mai 17

Lista de lecturi

Am vazut ca se poarta listele de lecturi. Cred ca e bine sa-ti impui sa citesti cat mai mult si mai divers. Am "furat" o astfel de lista de pe un blog. Apartine lui Dragos Bucurenci, un om cu o energie fantastica, care face enorm de multe lucruri. Il am ca model. Promit sa fac cat mai multe lucruri interesante, sa socializez, dar in primul si-n primul rand sa am grija de suflletul meu prin lectura si muzica, si arta... apoi sanatate -miscare in aer liber (el promoveaza mersul pe bicicleta)... apoi, mai vad eu.
[Uite cine citeste:
Dragoş Bucurenci: "Nu cred că avem scriitori [români] care să merite efortul unei pasiuni."
Conduce Asociaţia MaiMultVerde. A publicat o carte (RealK), a scris sau mai scrie în publicaţii generaliste (Tabu, Esquire, Academia Caţavencu, Elle) şi culturale (Dilema, Dilema Veche, Observator Cultural). A fost şi pe sticlă cu emisiuni proprii pe TVR1, TVR Cultural. A câştigat numeroase premii pentru activitatea pro-mediu. A jucat în piese de teatru.
Posibil pentru România:
Dragoş Bucurenci, într-un interviu despre "inamicii" pădurilor: cărţile.
Ce cărţi te-au marcat?
Nu-mi plac listele. Şi nici clişeele. Cărţile trebuie să-ţi placă sau să te lumineze, nu să te marcheze.
Primele cărţi care-mi vin în minte într-o ordine afectivă:
Biblia, Patericul,
"1984" de Orwell,
"Noi" de Zamiatin (asta mi-a fost recomandata de cineva priceput si citit)
"O zi din viaţa lui Ivan Denisovici" de Soljeniţîn
"Drumul către servitute" de Hayek
"Această dragoste care ne leagă" de Doina Jela
"Haide, bre!" de Irina Nicolau
"Despre caracterul legilor fizicii" de Richard Feynman
"Ce spui după ce spui bună ziua?" de Eric Berne.
Sunt cărţi care m-au mişcat, asta-i sigur.]

4 comentarii:

sara.alessia spunea...

e randul meu sa iti multumesc! (pentru lista lui bucurenci:)
Imi place mult de el...si e si foarte dragutz!

adriana spunea...

o sa tin si eu cont de recomandari...sper sa ma citesti si pe mine din cand in cand...dardindar: Povestea bicicletei sau lungul drum de la copilarie la maturitate (partea a 3-a)

simonacratel spunea...

Nu inteleg de ce poate face o afirmatie atit de stupida precum "nu exista scriitori romani care sa merite o pasiune". E doar o remarca rautacioasa si rauvoitoare. Multi scriitori romani merita pasiuni. Poate nu i-a citit el.

DOAR NOI spunea...

Draga Simona,
Fiecare avem dreptul la exprimare. Gusturile nu se discuta.
Bineintels ca sunt romani care merita o pasiune. De ex. Marin Preda, George Toparceanu, Ion Minulescu,George Calinescu (si multi altii.
Nu fii suparata. Zambete si bucurii iti doresc din suflet.