luni, mai 18

Dilema pleonasmului

Am o mare dilema si am nevoie de ajutor. Sper sa ma citeasca si sa ma ajute cineva.
De mica am fost invatata sa evit pleonasmele. Am luat si cateva ghionturi seriose din cauza lor. Cateva exemple:
Avanseaza inainte.
Intoarce-te inapoi.
Dilema mea se refera la "un nou inceput". Inceputul e unul si bun. Intotdeauna nou. Nu s-ar potrivi mai bine "un alt inceput" sau doar "un inceput"?
Fir-ar sa fie! Inceputurile sunt oricum infricosatoare, imi creaza emotii, ma trec toate naduselile pana inteleg cum stau, din nou, lucrurile.
Un inceput poate fi mai bun, daca imi schimb dioptriile si privesc viata altfel, dintr-un alt unghi, cu mai multa incredere si speranta, daca inteleg ca trebuie sa fac compromisuri, daca nu cer prea mult.

7 comentarii:

cezar spunea...

Gramatical - cred ca nu este un pleonasm; ca figura de stil in mod sigur nu este.

Observ din ultimile bloguri - din aprilie incepind - ca ai destul timp sa abordezi teme si subiecte "exotice" as zice.

Pentru ca am lecturat cite ceva din postari, inclin sa cred ca esti o fata cu simt analitic dezvoltat, sensibila (prea), cu inca prea multe intrebari si fara raspunsuri imediate.
Daca doresti o familie a ta - copii, un sot (un barbat prin preajma) - cred eu (poate ma insel) ca nu blogurile sint solutia/calea de urmat.
"Tic-tac, tic-tac" ceasul vietii fiecarui om bate neiertator, bate cind iubim sau urim, cind sintem victoriosi sau invinsi; pentru femei bate si mai neiertator si banuiesc ca stii de ce . Gaseste acum secundele care iti trebuie si lasa intrebarile pe care ti le poti pune si cind vei fi o bunicuta.
Ce zici - poti lasa metafizica in favoarea dialecticii (una din problemele eterne ale filosofiei)??
Cezar

DOAR NOI spunea...

Multumesc pentru ajutor Cezar.
Sunt o persoana destul de activa, scrierile pe blog reprezinte momentele mele de odihna, imi face bine sa scriu.
O familie da, mi-o doresc cu ardoare, dar pentru asta e nevoie de doi. Daca destinul imi va juca feste, voi infia un copil si gata. Da, din aprilie am fost scoasa pe bara dintr-o relatie si mi-am pus o mie si una de intrebari. Nu-i deloc usor.
Crede-ma ce tine de mine, doar de mine, am facut. Intotdeauna.

cezar spunea...

O relatie barbat-femeie nu se reduce numai la a face ceea ce "tine de tine".
Este o legatura chimica , tehnic vorbind, ca in cazul materialelor compozite. Sau ca sa folosesc o sintagma draga fostului presedinte Iliescu, tine de "sinergia faptelor".
Precis ai auzit de setarea obiectivelor de tip SMART (acronimul e in engleza) - dar in limba in care ne-am nascut se traduce simplu de tot: fixeaza-ti obiective pe care sa le poti atinge, intr-un interval de timp rezonabil si cu cheltuieli (indiferent de care ) rezonabile.
Poate idealurile tale despre tabara "adversa", adica barbati nu au fost setate suficient de SMART;
poate ...
Poate ai avut ghinion (dar stii foarte bine ca acest cuvint semnifica o ultima scuza pentru esec).
"A fi scos pe bara" - in sport asta se petrece cind se acumuleaza un numar de greseli personale; gradul de toleranta difera .
Sa-ti spun un secret: atunci cind barbatii nu se indragostesc pe loc, stilul "fulger in inima" (eu am patit-o si a fost OK ==> sotia mea) au o mare problema sa spuna "te iubesc!" chiar si atunci cind iubesc! Adica o relatie care evolueaza incet poate fi la fel de ratata ca una care evolueaza prea iute.
Ca metafora naturista, o femeie si un barbat sint ca iedera care urca pe un stejar; parca e mai comod sa-l lasi pe EL sa fie stejarul, nu??
Dar ce spun eu?, sint simple pareri si simple cutume personale; urmeaza-ti calea constiintei tale . Incearca sa faci ce vrei, nu ceea ce trebuie sa faci.
Cezar

elena spunea...

inceputurile sunt multe. fata de cel... vechi... acum este unul... nou! :)
eu nu-l consider pleonasm.

elena marin-alexe spunea...

Nu este un pleonasm.Putem incepe un lucru pe care sa -l facem'prost' si atunci o luam de la capat, o data sau de mai multe ori.

INCERTITUDINI spunea...

doareu, m-ash feri sa folosesc sintagme de a caror corectitudine nu sunt sigura.
Constructzia de care vorbeshti, ca si altele de acelashi fel , este un fel de hibrid; singura tzi-ai dat seama ca nu prea este in regula. Se poate spune corect- inceputul unei alte relatzii; sau o noua relatzie; de ce un nou inceput, cand "incipio " este inceputul?
O seara frumoasa!

DOAR NOI spunea...

Nu eu folosesc un "nou inceput". Am tot auzit, si nu-mi suna bine. Am crezut ca am urechea "prea fina"... dar, se pare ca multi considera corecta exprimarea. Eu, raman la varianta de a-l ocoli.
Multumesc pentru interventie.