luni, februarie 3

Seară minunată cu povești crunte despre viață

Vreau să particip ca voluntar în proiectul „Să-ți citesc o poveste”, organizat de un medic român din Oradea (Beiuș) care lucrează de 10 ani în Italia - Roma. 
Constă în gestul suprem de a dărui două ore din timpul tău de weekend și a lectura copiilor bolnavi din spitalul Marie-Curie (fostul Budimex). 
Doamna Diana Fericel, medic, ne poveștește despre cum se face voluntariat în spitalele în Italia... de ceea ce presupune munca de medic (ne-a dezvăluit chiar secrete din protocoalele de lucru ale medicilor)... de faptul că noi romînii nu avem timp, nu avem chef să ajutăm... 
A venit și un tânăr, Lucian, care lucrează la SMURD ca paramedic și ne povestea din cazurile pe care le-a întâlnit.. despre coșmarurile pe care le avea... despre cât de cruntă este viața și ce înseamnă de fapt suferința.  M-a emoționat când ne-a povestit cum, în tura lui, tatăl a făcut stop cardio respirator și alt coleg l-a resuscitat. Lucian, un băiat slab și firav la prima vedere, își tratează meseria cu umor, deoarece altfel nu ar rezista la ceea ce vede. Povestea că la morgă când a mers, mai avea puțin și fluiera... el trăiește intens... adrenalină curată toate accidentele... și traumele pe care le are de rezolvat. Povestea așa haios că are o problemă cu gravidele... când le duce la spital să nască... :) Dna doctor Fericel l-a învățat cum să taie cordonul ombilical... Inteligent tânărul... și frumos, recunosc, și cu mare haz! 
Mulțumesc pentru o seară plină de viață, de povești REALE DE VIAȚĂ... în compania unor oameni deosebiți...
Am ascultat o poveste despre depresie.. despre dependența de medicamente pentru o viață.. mi-am amintit că și pe mine mă pândește în fiecare clipă... se ține scai de mine... și simt că mai am atât de puți și-i cad în mreje. 
E greu și totul mi se pare nedrept... nu mai am energie să lupt... să lupt și pentru ce... am muncit ca o sclavă pentru tot ce am obținut și? Și ce dacă?! Mi se spune cu o nonșalanță zeflemitoare că nu merit... că fac greșeli... Dar nu sunt perfectă... nici nu vreau, nici nu pot... vorba cântecului! Sunt sleită de puteri... 
CEI INTERESAȚI POT ACCESA PAGINA DE FACEBOOK A PROIECTULUI „SĂ-ȚI CITESC O POVESTE”:

Niciun comentariu: