marți, ianuarie 14

ÎNGERII IERTĂRII de Claudia Groza

http://povestilelizei.blogspot.ro/2014/01/ingerii-iertarii.html


Din cerul trist, cenusiu, au inceput sa alunece veseli, calmi si foarte jucausi, primii fulgi de nea. Isi strigau numele pentru a face cunostinta, dansau prin aerul inghetat ce mirosea a fum de la cosurile caselor si intr-un final atingeau pamantul.
Brazii erau impodobiti in fiecare casa. Mirosul cozonacilor si aroma de scortisoara a fursecurilor se simteau pretutindeni. Colindatorii se auzeau, iar clopoteii vesteau bucuria sarbatorilor de iarna.
- Eu nu voi primi nimic de la Mos Craciun! Am mintit-o pe mama ca am ramas la scoala, dar de fapt am fost la patinoar, sopti suparat, cu voce tremuranda Radu.
- La fel si eu, adauga fratele sau, Toma. Am  spus ca ne-au cerut bani la scoala pentru un spectacol de teatru, dar eu voiam sa imi cumpar o muzicuta,
Baietii erau abatuti si nu aveau curajul de a marturisi adevarul parintilor.
- Dragilor, nu va pregatiti sa mergeti la colindat? Grai mama voiosa, deschizand usa camerei, dar nu inainte de a ciocani de trei ori, precum capra din povestea cu iezii.
- Nu, mama! Suntem obositi!
- Preferam sa ne jucam!
- Cum doriti! Joaca placuta atunci!
Cei doi frati s-au privit si au oftat.
-         Nu vom putea continua astfel! Trebuie sa le destainuim adevarul.
-         Da, sunt de accord cu tine!
Radu si Toma s-au jucat pana cand au adormit, rapusi de oboseala, dar si de  grijile apasatore ale minciunilor.
Ding-dong-ding.. se auzeau clopoteii. Falfait de aripi se simtea in camera baietilor. Ingerii Iertarii au sosit sa le vegheze somnul sis a le ofere liniste.
- Radu, Toma sunteti minunati! Fiecare om greseste, e firesc! Se intampla oricui sa mai minta. Daca va marturisiti greselile, parintii va vor ierta. Stiti ca “iarta-ma” are puteri magice! Asadar, in zorii zilei, la micul dejun, imbratisati-va parintii su spuneti-le ca ati gresit. Va veti elibera inimile!
Cand zorii zilei mijeau printer fasiile de intuneric ce nu se indurau sa plece, Radu si Toma s-au trezit hotarati sa scape de corvoada (greutatea) minciunilor.
- La micul dejun dezvaluim parintilor  greselile, sopti Radu.
- Da, chiar am visat care sunt etapele pe care ar fi bine sa le urmam! murmura Toma.
Copiii au mers in bucatarie si au pregatit asa cum s-au priceput micul dejun.
- Ce bine miroase! au exclamat parintii.
- Am dorit sa va inseninam ziua!
- Si… a sosit vremea sa va divulgam (povestim) ceva, adauga  Toma. Iertati-ne, iertati-ne, iertati-ne!
Parintii s-au incruntat si au stat putin pe ganduri. Ingerii Iertarii au aparut pe data si s-au asezat de o parte si de alta a parintilor.
- Va iubim si apreciem ca ati avut curajul sa recunoasteti greseala! Rosti mama, dupa ascultarea marturiilor celor doi fii.
- Va iertam, dar de acum incolo sa spuneti adevarul si numai adevarul, oricat ar fi de dureros, completa ferm, tatal.
- Va multumim! Va iubim enorm! Au strigat copiii, aruncandu-se in bratele parintilor.
Craciunul a fost frumos, linistit, cu iertare si veselie!
Ingerii Iertarii le-au daruit copiilor o insigna cu inscriptia “iarta-ma”! Chiar daca suparam pe cei din jur, ingerii Iertarii ne ajuta sa fim iertati. Important este sa credem!



Niciun comentariu: