miercuri, martie 16

Am mai invatat



Aseara, am fost la conferinta despre femeile de cariera. Facultatea de Litere, sala de lectura. Nu fusese niciodata, astfle incat m-a fascinat. Studenti si studente dragute, dezinhibati - mai mult sau mai putin - atmosfera foarte placuta.
Doamnele invitate m-au frapat prin lejeritatea discursului, modului placut de a povesti liber.

Ada Roseti ne-a dat un citat din"Alice in Tara Minunilor" in care Alice vorbeste cu o pisica despre drumul pe care trebuie sa-l urmeze. Pisica o intreaba unde vrea sa ajunga. Alice nehotarata spune ca oriunde, iar pisica ii raspunde intelept: "atunci continua sa mergi".
Silitoare cum sunt, mi-am luat notite. Ada a punctat: "oamenii pe care ii intalnesti sunt foarte importanti. atat cei puternici, cat si cei mai slabi decat tine. pot veni oricand cu o idee, un sfat." "nesiguranta nu te paraseste niciodata. siguranta e apanajul prostilor". "invata tot timpul. nu ramane intr-un job care nu te mai motiveaza, care nu te stimuleaza. e ca si intr-o relatie. cand ceva nu merge, e mai bine sa te opresti."

Andreea Paul (Vass) - consilier al domnului Boc, a notat ideea ca sportul si o familie acasa, iti dau energia de care ai nevoie pentru a merge inainte.

Melania Medeleanu - mi-a intarit (daca mai era nevoie) convingerea ca, copiii sunt mult mai sinceri si mai umani decat adultii. ca a lucra cu ei este o misiune, este un dar, este o lectie zi de zi. ca poti avea toti banii din lume, dar sa nu te simti implinit.

Anca Buliman - de un umor si un optimism debordant (de care sufeream si eu candva), a spus ca ea urmeaza doua reguli (la care subscriu): cea a proprilui exemplu si cea a bunului simt. Cheia fericirii profesionale este pasiunea in ceea ce faci. nu e nevoie sa faci lucruri extraordinare in viata, ci sa le faci extraordinar de bine.
*
in drum spre casa, ma gandeam la cati oameni minunati am intalnit in viata mea, si mi-au influentat cariera (n-am gresit cuvantul: am o cariera, mica, dar ea exista. cateva articole, doua carti unde apar coautor - asta munca serioasa, povestile publicate, cele de la radio... si astea doar in ultimii 3-4 ani... e ceva).

directorul de la prima scoala unde am predat, care m-a incurajt cand m-am inscris la master si mi-a spus: "daca ai intrat in hora, trebuie sa joci. il vei finaliza."

multi... multi oameni care m-au ajutat sa imi scot la iveala inteligenta, potentialul de munca, curajul. aici mentionez colegii din cercetare, toate conferintele la care am participat.

azi, am intalnit un alt om minunat, care a reusit sa vada in mine ceea ce eu stiu ca am, dar nu reusesc sa il apreciez (poate este mai bine; altfel as deveni mandra si ar fi mai grav). o doamna, in adevaratul sens al cuvantului, profesor de exceptie, de la care am reusit sa mai "fur" cateva lectii de viata.
Multumesc din tot sufletul doamna A. S.!

Niciun comentariu: