marți, decembrie 8

Educatia incotro?


Zilele acestea am ajuns intr-un liceu de elita al Bucurestiului. Am vazut si copii civilizati... am inteles ca mai sunt copii carora le place sa citeasca si sa invete. Dca as ajunge in minister - nu imi doresc, dar cine stie ha ha ha- as scoate din materiile inutile. A face o alta programa scolara. Sincer... m-as gandi si as face ceva foarte atractiv si foarte util pentru elevi. Chiar sa inevte sa faca ceva practic. Sa stie exact despre ce se spune in teorie.

azi, o profa de engleza spunea ca pustii sunt foarte bine pregatiti engleza. De ce? caci parintii ii mediteaza, clar. De ce franceza si alte limbi straine nu invata? Ok..problema lor.

O profa de matematica spune: "sunt doar la engleza bine pregatiti. la matematica sunt din ce in ce mai slabi."

Problema este alta si e un semnal de alarma. Am citit diverse articole - pentru a fi un profesor cat mai bun - si am aflat ca, la nivelul tarii exista foarte multi copii cu probleme psihice, violenti, probleme comportamentale.

Pentru a arata ca nu sunt eu paranoia, va amintesc ca actorul Tudor Chirila a avut un program desfasurat in marile licee din Bucuresti. Nu a ramas cu o impresie placuta in urma vizitelor facute. Un articol despre educatie a postat si azi aici: http://tudorchirila.blogspot.com/2009/12/moartea-educatiei.html

Cu toate acestea, eu azi, sunt mandra de elevii mei. Am avut olimpida faza pe scoala si au obtinut rezultate bune, iar o fetita merge la faza pe sector.

Deci, daca vrei se poate...

Niciun comentariu: