miercuri, octombrie 28

Cărţi şi cum citim


Am luat "Dilematica" * SCRIERI*AUTORI*LECTURI
Descrieri de cărţi, interviuri cu scriitori, diverse articole interesante... de exemplu "Istoria lecturii"... cine, ce, cum, unde, când şi de ce citeşte?
Cum citim? Fiecare citeşte într-o anume poziţie. Unii doar pe scaun, la birou. Alţii pe burtă.
Eu, citesc cu picioarele strânse sub mine sau în pat seara la culcare. Am lângă mine un carneţel în care îmi notez expresii, cuvinte neînţelese.
"Lectura este o activitate care nu poate fi concepută în absenţa unei surse de lumină. Lectura cu faţa la fereastră este o atitudine tipic feminină, permiţând acestora să menţină "contactul cu lumea exterioară, dar păstrând secretul lumii lor interioare şi imaginare" (Fritz Nies).
Care a fost prima carte citită care m-a impresionat?
"Aventurile lui Habarnam" de Nikolai Nosov (http://habarnam.ro/). O poveste tare frumoasă şi veselă.
Mi-a plăcut la nebunie "Singur pe lume" de Hector Malot. Cât am plăns cănd a murit maimuţica... câtă nedreptate a îndurat micul băiat... dar, este o carte cu mult suspans, care trebuie citită de orice copil.
Lecturi frumoase!


5 comentarii:

darry.anna spunea...

Ce coincidenta placuta!
,,Singur pe lume,, a fost una din cartile mele favorite, si eu am plans cand a murit maimutica.Iar cu o povestioara a scriitorului Nikolai Nosov am facut cunostinta la ora de limba rusa in clasa a VIIa si tin minte ca m-a fascinat enorm fragmentul,chiar in limba rusa,si mai apoi am cautat sa citesc si alte aventuri din lumea aceea mirifica a prichindeilor.Si le-am citit pe nerasuflate, era cartea verisoarei mele si ea o vroia inapoi.:)
Doar ganduri bune!

DOAR NOI spunea...

Mulţumesc că mă citeşti. Sunt cărţi care m-au marcat. Vreau să recitesc "Micul prinţ", o carte ce trebuie citită de orice adult - părerea mea.
Cele bune să se adune în preajma ta. Seri de basm... scre-i lui Moş Crăciun. M-a rugat să-ţi spun!

Anonim spunea...

Singur pe lume a fost cartea mea draga -prima ,pe care am citit-o !de acolo a inceput odisea lecturilor mele , o adusem pe mama la exasperare ,imi zicea ca sant asa de prinsa de carte ca sigur nu mai e personajul singur pe lume ,ca ma are pe mine !amintiri dragi ,sant aproape sacre acum .

DOAR NOI spunea...

Da Anonim, aşa este . Plecăm de la o carte minunata si citim si citim si tot nu putem cuprinde cat am vrea!
Numai bine si lecturi plăcute. Un Mos Craciun bogat in carti!

Tomata cu scufita spunea...

Na fain... tocmai am aflat ca moare maimutica. :((( Si eu acum citesc cartea. Oooof, asa-mi trebuie daca citesc despre carti. :P
Oricum stiam ca o sa fie multa tristete in paginile ei, deci ma astept sa plang si eu.