joi, iunie 25

Alegeri

Prietenii ţi-i poţi alege. Părinţii nu.
Am scăpat de o corvoadă. Am părinţi buni.
Pe tata, l-am pierdut pe undeva pe drum. Poate îl voi regăsi într-o zi de mai. Sau poate mă va căuta să-şi ridice blestemul spus tare şi răspicat acum... vreo doi ani.
De fapt, am doar o mamă specială, care mă motivează -într-un mod cam dur - să fac lucruri frumoase. O mamă care m-a învăţat să dăruiesc necondiţionat, să fiu corectă, să nu judec oamenii, etc.
Cu toate astea... de fiecare dată vreau "altceva" de la ea. Nu ştiu... aş vrea să fie deschisă la modern, să accepte noutăţile şi că lumea e rea... şi după interes.
Mă întreb, dacă aş fi avut şansa să-mi aleg părinţii, aş fi făcut o alegerea mai bună? Sunt convinsă că nu.
Întotdeauna fac alegeri proaste. Nu ştiu să aleg oameni. Am atâta încredere în ei, am nişte principii de alegere atât de primitive. Vreau să fie buni... cred că dacă au citit biblioteci sunt deschişi şi înţelepţi... vreau să fie veseli şi sinceri.
Oamenii nu mai sunt aşa... sunt după interes... distanţi... obsedaţi de un ceva anume...
Bine că am primit părinţi normali... care m-au crescut frumos (părerea mea)... deşi cam învechit.
Cine ştie ce alegeam dacă era pe alese.

10 comentarii:

Exilul interior spunea...

Ai dreptate ..Dar inainte sa te nasti tu ti-ai ales familia in care ai vrut sa intri,tu ca spirit ai ales acest drum,si eu de multe ori am fost pusa in aceeasi situatie pana cand am realizat cat de minunati sunt parintii mei,,ma rog Mama pe primul loc..pretuiestei cat timp sun,si pot sa fie langa tine.:)

DOAR NOI spunea...

Da. Posibil că aşa a fost.
Ii preţuiesc. Sunt ai mei cu bune şi cu rele...

Mihaela Chelaru spunea...

Si totusi inca ramanem uimiti de cat de mult se poate schimba un om si cat de influentat poate fi.

DOAR NOI spunea...

Aşa este. Şi eu m-am schimbat... observ eu, observă cei care mă cunosc de ani.
Ne schimbăm... important e să conştientizăm şi să nu o luăm pe căi greşite. Să ne trezim la timp.

Anonim spunea...

Nu chiar toata lumea e "rea si dupa interes",cum zici...Trebuie sa mai si fii atenta pt a capta corect anumite semnale venite de la suflete calde,nu? Sa te mai si pui in starea de captare!! Daca refuzi tot timpul sa vezi asta si treci nepasatoare,nu e vina celorlalti!! Mai deschide-ti inima,accepta seninul!!
Viata e destul de complicata si-asa,de ce sa trecem absurd peste semnale luminoase?? Esti totusi o fata buna si-ar trebui sa dai mai multa importanta lucrurilor care vin cu caldura spre tine,nu crezi? De ce sa pierzi atata magie?

L'automne

Anonim spunea...

Am citit despre buna crestere de-acasa si ca intr-un fel ti se cam par demodate toate invatamintele...Asta cam asa ar fi gandindu-ne la stilul in care sunt educati copiii din zilele noastre:sa fie mai tupeisti,sa razbata chiar si cu putina obraznicie,ca nu strica,ba chiar ai reusita asigurata,sa sfideze profesorii ca doar nu sunt mai grozavi ca ei,plus ca sunt demodati ...,stii?
Tinand cont de toate astea si de faptul ca noi am fost educati in alte valori,cum ai proceda cu copilul tau?? Cum l-ai sfatui sa fie,sa se comporte? Ce invataminte i-ai da? Mie mi se pare o mare provocare chestia asta! Daca-l indrepti spre cinste si onoare,va fi luat de fraier,ca doar n-o sa cred ca o sa trebuiasca sa-i invatam de rau! Ce zici? Nu-ti mai plac vechile invataminte dar care sa le ia locul?? Poate stii alte solutii si-ar fi bine de aflat!!

L'automne

DOAR NOI spunea...

Draga L'automne,
Nu toti oamenii sunt rai si dupa interes. Am gresit, sau am lasat sa se inteleaga astfel. Am oameni care ma iubesc neconditionat, si ma ajuta neconditionat. Inca am norocul de a cunoaste si intalni astfle de oameni.
Dar, cunosc si "prieteni" care ma gasesc si insista la modul propriu pana ii ajut, numai cand au nevoie. Apoi uita totalmente de existenta mea.
In ceea ce priveste educatia, ii multumesc mamei pentru tot ce m-a invatat - inclusiv sa tricotez, crosetez, sa cos - doar ca, trebuie sa ma invete ca, atunci cand am dreptate sa imi sustin punctul de vedere. NU sa ma las calcata in picioare. Dar, educatia pe care am primit-o am s-o aplic copiilor mei.
Stiu cum este in invatamant. Am predat biologie 5 ani. Spre norocul meu, cred ca am stiut cum sa comunic, caci nu am avut parte de incidente si obraznicii (vreo doua au fost, recunosc... caci parintii aveau bani).
Ganduri senine si imbratisari.
Imi pae rau daca te-am suparat cu ceva!

Anonim spunea...

Ai dreptate ,insa unde sa ne strigam dreptatea,draga mea?? Crezi ca daca am fi mai indraznete ,am castiga mai mult?? Nu ne-ar iesi!! Stiu ca mai degraba ni s-a spus de-acasa sa nu contrazicem pt a nu parea prost crescute,desi avem drepatate!!!!!!! Astazi daca insisti sa-ti sustii adevarul,risti sa fii exclus!! Nu,n-am fost crescute in spiritul nebuniei de azi! De asta ne e greu sa intelegem anumite lucruri si cu atat mai mult, sa le acceptam! Cred ca esti de-acord!
Te imbratisez si eu!
L'automne

DOAR NOI spunea...

Nu imi pare rau... stiu si s-a adeverit ca sunt rasplatita cand ma astept mai putin, pentru tot ceea ce fac. Imi place sa las loc de buna ziua.
Seara linistita si impliniri la orice pas!

darry.anna spunea...

Bine te-am gasit!Imi place cum scrii.Imi aduci aminte de cum eram si cum gandeam si eu cu ceva vreme in urma. A alege mi se pare unul din lucrurile cele mai dificile,pentru ca mereu ai posibilitatea sa te intrebi ,,Ce ar fi fost daca as fi ales altfel?,,Uneori cred ca tocmai ele alegerile vin spre noi,ca parte a unui destin.Din alegeri gresite putem invata.Chiar o alegere ce o consideram gresita se poate dovedi mai tarziu parte a unui nou traseu.
Uneori alegem sa fim in anturajul anumitor persoane pentru ca ne plac,si de aceea le daruim dragoste,prietenie,ce avem noi mai bun in noi.Noi suntem cei castigati,daruim.E trist ca nu suntem alesi si noi la randul nostru.Dar niciodata nu e totul pierdut oricand putem alege.
Numai bine iti doresc!