vineri, septembrie 25

Film despre Epoca de Aur

Amintiri din copilărie. Reuniune de clasă. Bucurie şi emoţii.
Vorbesc cu un coleg de şcoală generală. Primesc informaţii despre filmul lui Cristian Mungiu, "Amintiri din Epoca de Aur". Mă amuz.
Îmi amintesc emoţia de a fi făcută pionier, poeziile învăţate, munca depusă de părinţi pentru a mă da de 7 ani la şcoală. Îmi amintesc borcanele cu iaurt, cornurile de la centrul de pâine, cozile pentru raţie şi lapte dimineaţa.
Zilele trecute, am cumpărat Mentosane. Le ador. Sunt comuniste. Am zâmbit. Ele au supravieţuit. Şi sunt la fel. Şi sunt atât de bune!
Dacă ar apărea şi bombonelele CIP aş fi foarte bucuroasă! Vi le amintiţi? Micuţe, colorate şi extrem de jucăuşe!
Uniforme şi disciplină. Chin şi atunci, chin mai mare acum.
Dar, c'est la vie!

Un comentariu:

Anonim spunea...

Hai iubita,chin atunci? Nu zic nu dar uita-te acum cum e! Debandada,dispret pt ceea ce e cu adevarat important. Asta e chin pt noi,cei care stim scara valorilor de-atunci! Uniforma era lege si tare bine era asa! Fiecare clasa avea un detasament de pionieri cu teluri comune:rezultate mai bune la invatatura si activitati culturale,chiar patriotice(cules de fructe,legume,etc.,tabere PTAP).
Am fost la 6 ani in scoala! Acum...ma trezesc intr-o lume care nu are nevoie de nimic din toate astea,se crede mai buna ,mai vesela si mai inteleapta,calcand peste principiile noastre cladite atunci...Ma simt batrana.
Ador batonul de ciocolata Rom dar era mai bun pe vremuri...Suntem generatii apropiate,stii ce spun,draga Liz...

Cu drag,
L'automne