joi, august 20

Verbe

Eu zic si el tace. Ea spune si ei nu sunt de acord. Ele asculta si chitara canta. Timpul tine cu noi doi. Mi-e dor de tine! Sunt o femeie puternica. Ne-am despartit. Prietenii mei rad de mine. Iubirea de-o vara nu tine. Viata e frumoasa.
Verbe. Statice sau care exprima miscarea. Verbe frumoase si sensibile. Verbe ce exprima simtiri.
-Hei, potoliti-va! Ce v-a apucat? Ce s-a-ntamplat?
Sa va explic si voua. verbele "a spune" si "a zice" s-au incaierat. Nu stiu care e mai puternic.
-Eu spun ca sunt mai interesant si mai linistit. Incep cu litera S de la sssst. Sunt senzual, caci e tot cu S, comenteaza "a spune".
- Eu zic ca am zel, sunt zanatec, sunt mai plin de viata, adauga "a zice".
-Tu incepi cu Z de la zât. Ha ha ha. Verbul " a spune" rade, tinandu-se cu mana de burta.
-Liniste. Sunteti niste fraieri. Aveti acelasi farmec, acelasi rost. Sunteti o familie. O mare familie. Aceasta familie e alcatuita din: " a consemna. ♦ A recita. A destăinui, a mărturisi ceva cuiva. ♦ A pârî, a denunța pe cineva. A explica cuiva un lucru, a lămuri pe cineva. A numi; a porecli. ♦ a vorbi, a zice, (pop.) a cuvânta, a glăsui, a grăi, (înv.) a vorovi. (~-i înainte, nu te sfii!) a rosti, a zice, (pop.) a cuvânta, a glăsui, a grăi, (înv.) a glăsi, (depr.) a debita. (~ numai prostii.) arăta. afirma. transmite. povesti. destăinui. recita. obiecta."
Verbele se "a spune" si " a zice" se opresc si intreaba:
-Tu cine esti?
-DEX-ul. Ha ha ha. Va spun si la ce pagina va aflati daca vreti. Ha ha ha. Va zic si care dintre voi e mai des folosit. Ha ha ha.
"A spune" se uita la "a zice" si silabiseste:
-Hai ca ne-am facut de ras. Ne cunoaste si ne respecta in mod egal. Iarta-ma frate. Pace?
-Sigur fratioare! Fecare are sonoritatea lui. Suntem frumosi si inseparabili.
-Hai la o inghetata, zice "a spune".
-Sa mergem, spune "a zice".

2 comentarii:

Anonim spunea...

Foarte tare! Sa stii ca mi-a placut povestioara asta! Da,da! Tare frumoasa si haioasa! Bravo!

Sarutari,Claudette!
L'automne

DOAR NOI spunea...

Multumesc L'automne.
Am scris-o asa la intamplare. dar a iesit haioasa. Imi place si mie. Chiar ma afce sa zambesc!
Imbratisari cu drag!