vineri, iulie 10

Fantoma

Zilele astea am citit despre castelele copilariei. Am spus ca al meu e intunecat si nu vreau sa ma intorc in el. Imi voi construi unul mai mic, luminos si aerisit. Am fost intrebata: "Si cu fantomele ce faci?" Am raspuns, sigura pe mine: "Suntem in relatii bune, amiabile." Dar, am uitat ca, in ultima mea relatie, totul s-a terminat urat, cu cuvinte dure, care se bat cap in cap.
Intr-una din serile trecute, am recitit mailurile de final de relatie. Grele cuvinte. Si rautatea transpare din ele. Am inchis rapid fisierul. Dar, s-au intiparit pe retina.
Azi noapte, m-am trezit cu o stare de rau, de neliniste. Sertarul amintirilor mele despre el fusese deschis de cheia nelinistii. Nu aveam aer, inima imi batea nebuneste, cuvinetele lui imi sunau in urechi. Impingeam cuvintele cu mainile. Prinsesera viata. Ce greu e sa te lupti cu fostele iubiri ale unui om. Iubiri despre care stii atatea: comportament, nume, dorite, pasiuni. E trist si cumplit de greu. Cand ma apropiam de el, il vedeam ca un balaur cu multe capete... capetele femeilor din viata lui: una pasionala, alta pictorita, alta mai stiu eu ce. Te simti un om gol... desi stii ca ai si tu valoarea ta, raportandu-te la aprecierile majoritatii despre tine. El oricum nu da doi bani pe mine. "Cu versurile astea ai castigat tu invitatia?" "Da, cu astea, raspund, trista." Dar, macar am facut ceva. Am scris ceva... asa bun, rau... cui nu-i place, nu citeste. E greu sa ai o parere foarte buna despre tine. Nu mai ai discernamant asupra calitatii celorlalti.
De ce nu pot scapa de aceasta fantoma? Nu e asa draguta precum Casper. Am pierdut timp, energie, fiind langa el la greu, ascultandu-l, incurajandu-l cand a fost ranit de colegi, am incercat sa-l fac mai vesel, am socializat. Degeaba. "Te tin de mana dar nu simt nimic" a durut mult. Probabil receptorii lui tactili au alta structura. Nu mai au nerv.
Cat costa sa scrie un rand, ca titlu la un mail, cu litere de-o schioapa, fara sa fie simtite (simturile nu existau) cu un la multi ani timid sau un iarta-ma pentru ca am mers cu cizmele pline de noroi prin viata ta?
Ca un domn, a conchis in mailul de final: "toate femeile din viata mea m-au dezamagit". El oare nu a facut asta? Dar, zambesc si imi amintesc de un citat celebru, apartinand lui Napoleon: "Toate femeile sunt curve, mai putin mama."
Asa ca, astept pe cineva care sa apara in viata mea cu tot cu simturi, cu suflet si comportament de om sociabil.
Caut tamaie pentru sufletul meu.

12 comentarii:

Anonim spunea...

Draga mea,un om ca asta - ghinion curat pt tine! Pai de unde atatea simturi cand si le-a tocit prin noianul de relatii anterioare?? Avea un trecut mult prea bogat pt un om sensibil ca tine!! Ma intreb ce nevoie o fi avand de te-a lasat sa te indragostesti si apoi sa-si arate adevarata arama?!
Lizi,nu merita sa suferi atat,esti destul de inteligenta!! Mai bine ca s-a terminat asa decat sa fi ramas cu el si sa-l descoperi mult prea tarziu...Atunci n-ar mai fi tinut cont de nimic si si-ar fi adus in paralel alte cateva cuceriri...
Cum sa-i spui unui om care te iubeste ca nu simti niciun fior cand te atinge,cum?? Asta nu se face! Si cand a descoperit el asta,asa instantaneu sau nu cumva asa a fost de la inceput?? Asculta,nu merita sufletul tau bun!!!
Du-te la petrecerea Broscutei noastre,distreaza-te si poate ,cine stie,vei intalni o persoana interesanta... Bafta!!! Meriti tot ce e mai bun,draga mea,nu crezi? Eu asa-ti doresc!!!

Te imbratisez cu mare,mare drag!

L'automne

Vasile Andreica spunea...

va veni o vreme cand vei vomita fantoma si te vei mira cum ai tinut-o in viata atata timp.
iubirea trebuie sa fie respiratia inimii tale, si din cate stiu nu esti legata la un pacemaker cu telecomanda manuita de altul, fie el si fostul iubit.
te imbratisez. fii buna!

ajnanina spunea...

TAMAIE, DA
la nevoie si usturoi...

tristete, NU!

candva vei fi fericita ca s-a incheiat.
daca ar fi continuat aceasta relatie... ar fi fost greu pentru sufletul tau... cu mult mai greu decat iti e acum.

nu stiu cat va mai dura pana cand ti-l scoti din minte, nu stiu cat pana apare urmatorul.

dar oricat ar dura, cand va fi, vei fi cu adevarat fericita. si te vei bucura ca ai evitat aceasta linie de destin.

darry.anna spunea...

Trist postul si inteleg.Nimic nu doare mai mult decat dezamagirea.Sufletul tau este curat,ai oferit dragoste si asta purifica.Numai ca el nu a stiut sa primeasca si mai mult decat atat a fost un vampir,ti-a furat si energia,puterea.Asa a procedat cu toate celelalte.Dar Tu esti un om puternic si te vei regasi,tu mergi mai departe cu fruntea sus.
O zi buna si frumoasa iti doresc!

DOAR NOI spunea...

Multumesc ca+mi sunteti alaturi si ma incurajati.
Cred ca e vorba de subconstient, de faptul ca am dat peste mailurile de la el (nu stiu de ce le pastrez - poate sa inteleg de ce un om se poate contrazice singur de la o o zi la alta, sa ma conving ca "hotul striga hotul", sa inteleg cum il hartuiesc daca el imi citeste blogul,sa inteleg de ce nu poate fi un OM... nu stiu) si ca aseara, un amic comun, m-a intrebat despre el. Cred ca asta a declansat adevarata nebunie. Am scris pentru a ma elibera de starea de rau. Multumesc ca ma cititi si sperati ca voi fi si eu fericita, intr-o zi!

Anonim spunea...

Iti tin pumnii maine,draga Liza!! Cum adica sa nu fii fericita,ce s-a sfarsit lumea?! Nici gand!! Uita-te in oglinda si-ai sa vezi un om gata s-o ia de la capat,un om frumos cu aspiratii asemenea!! Bafta,draga mea!

Te rog mult de tot,da-i un pupic Broscutzei din partea mea,te rog frumos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!I-am scris urarile pt maine pe blog dar cred ca va fi prea ocupata sa le mai citeasca... Te rog din suflet sa nu uiti!!!!!!!!!!!!!!!! E un om asa de rar!!!!!!! Multumesc mult,mult si te sarut cu tot dragul!!! Curaj!! Voi astepta sa-mi zici cum a fost ,da?
Distractie placuta si s-auzim numai de bine!!!

L'automne

Anonim spunea...

Fantomele apartin trecutului,nu uita!
Inchide usa dupa ele,nu le lasa sa te bantuie!! N-au ce cauta in viata ta! Ai vazut ce soare frumos e afara,ce senin si cata pace? Si pentru tine sunt toate astea,draga mea,primeste-le in dar cu bucurie!!!
Maine e o noua zi,cu siguranta mult mai buna pentru tine!! Asteapt-o cu speranta!

Alaturi de tine,
L'automne

DOAR NOI spunea...

La mine nu e soare pe cer. Dar, in sufletul meu e cald si frumos.
Stiu ca va fi bine.
Probabil ca unde sunt foarte stresata apar tot felul de ganduri rele. Incerc sa le alung.
Stiu ca pot.
O dupa amiaza placuta! Zambete si ganduri senine!

Anonim spunea...

In suflet e cald si bine? BRAVO!!!
Asta e tot ce conteaza,poti traversa haul...zburand!!
Te rog frumos sa nu ma uiti cu pupicul! Contez pe tine!!

Ganduri senine si de la mine!

L'automne

The Procrastinator spunea...

Parca nu demult si eu treceam prin acelasi lucru. Ma bantuia fantoma balaurului. Totusi acest nu demult s-a transformat in aproape doi ani. Si eliberarea mea a venit odata cu iertarea. Nu e usor sa-ti oblojesti ranile, sa ierti persoana care ti-a facut atata rau, dar, odata ce reusesti asta o piatra grea ti se va lua de pe piept. Desi acum nu-ti vine sa crezi, va veni un moment in care vei privi ce s-a intamplat cu multa detasare. Crede in tine si nu inceta sa speri. Desi nu-mi urmez intotdeuna propriul sfat, stiu ca asta face bine.

George Sandu spunea...

trist si greu cu fantoma asta! cel mai bine este sa uiti cat mai repede de ea, uita iubind pe altcineva, asta e calea. bafta!

DOAR NOI spunea...

Da, George. Ii vin eu de hac. :)
Sincer, credeam ca am scapat. Cred ca e un om rautacios de ma chinuie asa de mult.
Numai bine!