marți, iulie 28

Cu mine... despre mine

Obosita... ma trezesc. Ma pregatesc, ma imbrac mecanic, imi iau la revedere de la cei dragi si plec spre servici. Merg cu privirea in pamant... ma rog sa am o zi usoara, sa fie bine pentru mine si cei din jurul meu. Chiar si necunoscuti. Stiu ca oamenii azi nu mai au timp sa se roage... nici macar sa se gandeasca la Dumnezeu. Sunt grabiti, au griji si probleme.
In autobuz, ma asez pe scaun, scot cartea si citesc.
Cobor, imi cumpar doua croissante si ma indrept spre institut.
Imi fac un 3 in 1, mananc un croissant, apoi merg la resurse umane. Vreau sa-mi schimb locul de munca. Imi anunt sefa, care ma tot intreaba cand imi iau concediu. Reactioneaza urat. Incearca sa ma convinga sa ma razgandesc. M-am gandit bine. Nu imi place ceea ce fac, nu ma simt bine in pielea mea aici.
Peste putin timp afla si alti colegi. Unuia ii pare rau, altul se bucura, altul imi spune ca ar fi mai bine sa fac un copil. Asta ma intristeaza. Nu stiu daca a face un copil depinde de locul de munca. - Ma uitam pe blogul unei femei de succes, care are trei copii cu trei barbati. Nu imi doresc asta. Eu vreau o familie. In asta consta diferenta. -
Sefa imi spune ca voi avea timp pentru viata mea personala. Asta pentru ca nu discut la servici acest subiect si o framanta. Am o viata personala extrem de interesanta si foarte activa. De exemplu, maine merg la o lansare de carte. Afisul este mai sus.
Incerc sa las totul in ordine... sa zambesc pana in ultima clipa. O colega chiar spunea ca nu vor mai gasi un om cu asa mult bun simt. Nu stiu cum sa-l numesc... cred ca prostie. Am crezut ca daca fac tot ce mi se cere, daca aduc de acasa pentru a fi frumos si curat, voi fi apreciata. Oricum, am facut pentru mine. Dar, cand observ ca toti se dau mari biologi, iar eu raman doar un biet tehnician - desi sunt singura cu diploma de biolog din institut - ma intreb: "Ce naiba caut aici? Care este rostul meu?"
Adultii sunt rautaciosi... de aceea prefer de mii de ori copiii. Ei sunt sinceri si iti spun in fata ce au de spus. Asa mi se pare corect si frumos. Nu stiu care e mecanismul ce ii modifica atunci cand devin maturi... dar ii ador cand sunt copii... la propriu si la figurat.
Mi-e dor de meseria de profesor... mi-e dor de copii... mi-e dor de lumea frumoasa (pe care mi-o creez) din clasa.

6 comentarii:

Anonim spunea...

Felicitari,fata frumoasa!! Daca asta este ceea ce-ti doresti,de ce nu? Merita sa-ti implinesti visele!
De-ai sti cat ma bucur pt tine,ca de-o sora!!!!!!!!!!!!!!!!
Cu siguranta ca munca alaturi de copii e infinit mai frumoasa fata de cea de pana acum dar ...mult mai grea!! Trebuie sa sadesti in ei semintele cunoasterii,cu grija si delicatete dar din cate presimt...nu ma indoiesc ca nu vei reusi!! As vrea sa fiu eleva ta,macar putin ...de s-ar putea!!

Imbratisari sincere,din toata inima!!!
L'automne

DOAR NOI spunea...

OOo.. Multumesc L'automne.
Nu sunt buna sa dau lectii de viata... dar copii, au invatat de la mine... au furat pot spune, tot ce am bun... zambet, stil vestimentar, rabdare.
Unii, ma cauta si acum. Mi-e dor de ei. Imi iubesc meseria... de mica mi-am dorit sa fac asta, am mai predat 5 ani, stiu cum e. Imi doresc sa fiu un profesor bun.

simonacratel spunea...

O sa-ti placa aceasta carte daca o citesti, mie mi-a placut foarte mult povestirea "Dincolo de cruce", mi s-a parut foarte fina si bine observata. M-a impresionat. E o carte romaneasca, despre Romania, in imagini caracteristice. Sunt povestiri care au ceva de zis intr-un mod inteligibil si rotund.

Du-te la lansare, autoarea e o femeie deosebita.

CORA spunea...

Tu esti un om fericit! pentru ca stii ce vrei si pentru ca iti urmezi calea pe care ti-o dicteaza inima! Te astept in tagma noastra cat mai curand!

DOAR NOI spunea...

Multumesc Cora!
Da, chiar stiu ce vreau. Chiar daca plec la un salariu mai mic, stiu ca pentru asta sunt facuta. Mi-e dor de invatamant. Plus ca, au fost semne clare ca trebuie sa ma intorc. Am gasit sa+mi legalizez actele pe ultima suta de metri, m+am inscris in ultima zi, am luat nota mare, desi invatasem doar 2 saptamani... etc.
Am fost jignita. Mi s-a spus ca lumea pleaca la mai bine nu la mai rau cum fac eu. M-a durut. Lle-am spus ca sunt profesor nu maturator la REBU.
Oameni rai... care nu suporta faptul ca am curaj sa-mi implinesc vise.

Anonim spunea...

M-as fi numit fericita daca mi-ai fi fost profesoara.Imi dau seama din scrierile tale ca adori copiii si implicit ca esti o persoana deosebita.Ma simt bine citindu-ti gandurile:)