marți, februarie 17

Limba romana in autobuz

In ultimele doua zile, drumul de intoarcere spre casa mi-a fost pavat cu lectii de limba romana. Mi-au fost de folos: 1. m-au facut sa zambesc; 2. am gandit, am facut o analiza si un exercitiu de memorie.
Lectia de ieri:
O doamna care tot stramba din nas ca nu e aer in autobuz, ca dumneaei nu a mai mers de foarte mult timp cu mijloacele de transport in comun, spune prietenei sale: "As manca un lup prajit". Am zis: Oauuu...ce expresie! In traducere libera: "mi-e o foame de lup". Apoi se razgandeste si spune: "Cred ca imi fac niste floricele, beau o bere si-mi ajunge". Buna solutie. Adevarata gospodina! Macar niste cartofi prajiti sa fii facut si tot eram mai multumita.
Lectia de azi:
Un grup de oameni intelectuali (reiesea din discutie). O doamna priveste pe geam, vede un banner inscriptionat astfel: "Incepe-ti primavara cu rasfat". Exclama: "Ia uitati-va cum e scris "incepe-ti". Ha ha ha. [Atunci de fapt am intors privirea si am vazut sloganul]. Ce analfabeti! E scris incorect". Imi pun rotitele in functiune ( ca la reclama de la lecitina, hi hi hi) si gandesc: "Cred ca e vorba de persoana a II-a singular. Tu, iti, -ti incepe primavara. Mama ei de gramatica si de limba romana. Tare complicata mai e!"
Puneti (voi puneti) mana pe gramatici si...Chirita sa traiasca! C'est la vie! Tres belle!

Niciun comentariu: