vineri, ianuarie 30

Indicele de maturitate

La 20 de ani esti destul de matur sa iei o hotarare? Sa stii incotro te indrepti? Pe ce drum s-o apuci? Poti avea o familie? Poti da educatie unui copil? Poti reusi singur?
Daca la 50 de ani faci un pas gresit, divortezi, dai faliment, etc., esti imatur?
Dar daca esti un rasfatat, esti imatur? Daca ai o copilarie plina de responsabilitati (de exemplu grija fratilor, treburi gospodaresti etc.) sau modesta financiar, te maturizezi rapid?
Rautatea oamenilor ne face sa ne maturizam, sa constientizam ca viata e o lupta continua, de la inceput pana la sfarsit?
Am o varsta frumoasa... dar nu ma simt matura. Nu pot spune ca am fost lipsita de greutati... sau hai sa le numesc perioade neplacute. Am invatat ca trebuie sa apreciez tot ce obtin, precum si oamenii care-mi ofera un sfat, o vorba buna, o incurajare.
Sunt o norocoasa! Am intalnit omul potrivit la locul si momentul potrivit! Am invatat sa trag cu urechea, sa ascult, sa-nvat din orice experienta: nimic nu este intamplator!
"Devenim ceea ce suntem." (Nietzsche)

Niciun comentariu: