marți, octombrie 13

Citate - "Lupul de stepă" de Hermann Hesse

"Stăteam linştit, încălzit de flacăra trecutului meu, de strălucirea slabă a unei constelaţii care, între timp, apusese".
"Omul modern este energic, capabil, sănătos, rece şi sever, un tip remarcabil care se va descurca fantastic de bine în războiul următor".
"Ceea ce doreşti dumneata este să părăseşti timpul acesta, lumea aceasta, realitatea aceasta şi să pătrunzi într-o alta, care să ţi se potrivească mai bine, într-o lume atemporală. Fă-o dragă prietene, te invit chiar s-o faci. Ştii, desigur, unde se afla ascunsă cealaltă lume, ştii că de fapt cauţi lumea propriului dumitale suflet. Numai în propriul dumitale interior trăieşte cealaltă realitate la care râvneşti. Eu nu pot să-ţi ofer ceva ce nu există deja în dumneata, nu pot să-ţi deschid o altă galerie de imagini decăt pe aceea a sufletului dumitale. Nu pot să-ţi ofer nimic, poate doar un prilej, un imbold, o cheie. Eu nu te ajut decât pentru ca propria-ţi lume să devină vizibilă şi atâta tot."
Am să caut şi eu lumea din interiorul meu. am să renunţ la idealuri şi lucruri măreţe. Mă voi bucura mai mult de lucrurile mărunte ce-mi sunt oferite. Nu voi mai ţine cont că X mă priveşte nu ştiu cum, că nu am citit nu ştiu ce carte. Shakespeare cu Shakespeare... vii cu vii. Zâmbesc.

Un comentariu:

BlogerulNebun spunea...

tare nenea hesse :-"