miercuri, aprilie 13

Şi adulţii se joacă :)



Creativitate pentru oameni mari!
Lasati teama, oboseala, rusinea... si hai la joaca!

emoţii de şcoală veche

dupa ani buni... am pasit in scoala generala unde am invatat. cred ca de la absolvire, n-am mai calcat pe acolo. insa, fosta mea diriginta era directoarea scolii. ca un copil remarcabil ce am fost - prin tinuta, bun simt si invatatura (hahaha) [am sa scanez si carnetul de note intr-o zi] - am fost pastrat in memoria profesorilor.
cand am devenit si eu profesor, iar ei erau foarte mandri de mine, m-am straduit sa fiu pe zi ce trece mai presus de ei.
candva, m-am intalnit cu fosta diriginta. bine, singura rusine este acea ca nu am o familie. inca sochez cu asta. :)
azi, fiind zi libera, scoala la cateva strazi, m-am dus sa ii daruiesc dirigintei cartea cu povesti.
usa cam se bloca [bine... si cu puterea mea de furnica...]. o doamna imi deschide.
- buna ziua, doamna directoare este?
- eu sunt doamna directoare.
pe moment m-am pierdut. am uitat ca a fi director este doar o functie, si anii trec.
- ah, ma scuzati. am fost eleva scolii si a doameni X, care mi-a fost si diriginta. as putea sa-i las ceva la secretariat?
- sigur, caci dansa nu mai are ore.
emotii. holurile scolii. intrarea pentru profesori. corpul pe unde mergeau doar profii sau elevii cei mai buni, trimisi in timpul orelor de catre un profesor sau invatator sa transmita ceva. ce, ca acum? cand elevii dau peste profesori si replica: "Haideti doamna ca nu v-am lovit rau. Nu v-am vazut, ce vreti?!"

Spuse de Einstein

Albert Einstein

Priviti adanc in propria dvs. fiinta si apoi veti intelege totul mai bine.

Nu orice care poate fi numarat conteaza, si nu orice care conteaza poate fi numarat (Not everything that can be counted counts, and not everything that counts can be counted)

Universul si prostia umana sunt infinite. Dar nu sunt sigur in privinta universului

Este mai uşor să dezintegrezi un atom decât o prejudecată.

Conduita moralã nu înseamnã pur şi simplu exigenţa de a renunţa anume la plãcerile vieþii, ci mai degrabã interesul plin de solicitudine pe care-l depune cineva ca sã fãureascã o soartã mai bunã pentru toţi oamenii.
Dacã oamenii sunt buni doar pentru cã se tem de o pedeapsã şi sperã într-o rãsplata, atunci suntem, într-adevãr, o adunãturã jalnicã.

Înţelepciunea nu este produsul şcolarizãrii, ci al încercãrii de o viaţã pentru a o cãpãta.

Viaţa este un mister, nu o problemã care trebuie rezolvatã.

Realitatea este doar o iluzie, însã una foarte persistentã.

Bunul simţ este o colecţie de prejudecãţi dobândite pânã la vârsta de 18 ani.

Nu pot concepe un Dumnezeu care-şi rãsplãteşte şi pedepseşte creaturile, sau are o voinţã de felul celei pe care o gãsim în noi. Nici nu pot, nici nu aş vrea sã concep cã un individ supravieţuieşte morţii fizice; sã îndrãgeascã astfel de gânduri sufletele slabe, din teamã sau egoism absurd. Eu sunt satisfãcut de misterul eternitãţii vieţii şi de cunoaşterea unei mici pãrţi a structurii minunate a lumii existente, împreunã cu eforturile devotate pentru înţelegerea unei pãrţi, oricât de mici, a Raţiunii care se manifestã în naturã.

Adevãrata valoare a omului se stabileşte mai întâi, analizând în ce mãsurã şi în ce direcţie a reuşit sã se elibereze de Eu.

Dobândirea minunatelor mijloace de producţie n-a adus libertatea, ci grija şi foametea.

Singura modalitate sigură de a nu greşi este să nu ai idei noi.

Marile spirite întotdeauna au întâlnit opoziţii violente de la minţile mediocre.

Mintea intuitivã este un dar divin, iar mintea raţionalã este servitorul fidel al acesteia. Noi am creat o societate care onoreazã servitorul şi a uitat darul.

Imaginaţia este mai importantã decât erudiţia.

Dacã nu ai fãcut niciodatã o greşealã înseamnã cã nu ai încercat niciodatã nimic nou.

E un miracol faptul cã şi curiozitatea supravieþuieşte educaţiei şcolare.

Lucrurile cele mai preţioase din viaţã nu sunt acelea procurate cu bani.

Nu înţelegi un lucru pe deplin decât dacã poţi sã i-l explici bunicii.

Suntem cu toţii foarte ignoranţi, dar nu cu toţii ignorãm aceleaşi lucruri.

Singura cale de a scãpa de efectul coruptibil al laudelor este sã continui sã lucrezi.

În gândirea ştiinþificã existã întotdeauna un element poetic.

Lucrul cu adevãrat valoros este intuiţia.

Sunt douã feluri de a-ţi trãi viaţa: UNUL – de a crede cã nu existã miracole, ALTUL – de a crede cã totul este un miracol.

Teoria descrie ceea ce putem observa.

Cultura nu este urmare a şcolii, ci a dorinţei de o viaţã de a o dobândi.

Adevãrul care nu are legãturã cu tine nu existã.

Daţi în mâna educatorului cât mai puţine mãsuri coercitive cu putinţã, astfel încât singura sursã a respectului tinerilor faþã de el sã fie calitãţile lui umane şi intelectuale.

Nu am nici un talent anume. Sunt doar extraordinar de curios.

Important este sã nu te opreşti din a-ţi pune întrebãri.

Imaginaţia este mai importantã decât cunoaşterea.

Pune mâna pe o sobã fierbinte un minut şi ţi se va pãrea o orã. Stai cu o fatã frumoasã o orã şi ţi se va pãrea un minut. Asta e relativitatea.

Scoala trebuie sã urmãreascã tot timpul ca tânãrul sã pãrãseascã bãncile ei nu ca specialist, ci ca o personalitate armonioasã.